Beautyblogger essential: een vision board

Als er iets is wat ik geleerd heb van beautyblogs, dan is het dat DIYs en recepten altijd goed onthaald worden door het publiek. Na het fiasco dat mijn vorige blogpost was, presenteer ik u daarom een recept en DIY-idee.

Hoe maak ik een succesvolle beautyblog?
Benodigdheden (goed voor één blog):
  • een substantiële hoeveelheid cosmetica
  • een goede portie doorzettingsvermogen
  • veel tijd
  • wat bloed, zweet en tranen
  • geurkaarsen (hoeveelheid naar smaak en zweetproductie)
  • een snuifje geluk
  • optioneel: objectiviteit en schrijfvaardigheid

Combineer dit alles bij elkaar. Normaal zou je nu een hele tijd moeten wachten vooraleer je resultaat ziet en het is altijd een beetje hit or miss. Er is echter een geheim ingrediënt waardoor je veel sneller tot een succesvol resultaat komt. Immer de vriendelijkheid zelve zal ik dit natuurlijk met mijn lieve lezers delen: het geheim is The Secret. Ik heb nooit gezegd dat dit niet verwarrend kon zijn.

The Secret is een boek - voor de luiaards onder ons is er ook een film - dat stelt dat alle gebeurtenissen in je leven het resultaat zijn van je eigen gedachten. Er bestaat volgens de auteur namelijk zoiets als de wet van aantrekkingskracht. Als je positief denkt, zullen er positieve dingen in je leven gebeuren en vice versa (let op: werkt niet in de les chemie).

Een vision board vormt een integraal onderdeel in heel deze positive thinking filosofie die The Secret predikt. De bedoeling is dat je een collage maakt van al je doelstellingen in het leven. Als je er dagelijks enkele minuten naar kijkt en je wensen visualiseert, zullen ze al snel werkelijkheid worden. Zo simpel is het! Lukt het niet? Dat betekent dat je je best niet doet (auch).

Grijp die schaar en oude magazines, knip en plak die Chanel producten en al snel zullen ze in je brievenbus belanden!

Bonus: fragmenten van de groten hun vision boards
Ik ben zelf aan de slag gegaan, maar vermits ik nogal vrij kansloos ambitieloos ben, was het resultaat maar pover. Daarom heb ik geprobeerd enkele potentiële doelstellingen van de grote beautybloggers te visualiseren. Ik heb me natuurlijke enkel met de zakelijke dingen bezig gehouden. Ik weet niet hoeveel kinderen Mascha wil. Mijn psychic powers reiken (gelukkig) niet zo ver.

DIY collage in een IKEA RIBBA-lijst.

Ik zou trouwens waarschijnlijk zelf ook zo in het publiek zitten.
In een op maat gemaakte passe-partout en lijst met ontspiegeld glas.

Ik voorspel een naamswijziging in de toekomst. Misslipgloss was leuk als tiener.
Op het whiteboard in het beautylab kantoor.

Waarschijnlijk is dit het enige op haar vision board. Serena is een nuchtere meid.

 

RSS Feed. Deze blog maakt gebruik van een gemodificeerde versie van Modern Clix, een thema door Rodrigo Galindez dat aangepast is voor Blogger door Introblogger.